Sfaturi pentru a scapa de arsurile la stomac in timpul sarcinii

Sfaturi pentru a scapa de arsurile la stomac in timpul sarcinii

Sfaturi pentru a scapa de arsurile la stomac in timpul sarcinii

Arsurile la stomac sunt o problema foarte frecvente cu care se confrunta majoritatea femeilor in timpul sarcinii. Exista motive intemeiate pentru care femeile gravide sufera de multe ori de arsuri la stomac. Hormonului feminin progesteron, care creste in corpul unei femei insarcinate ajuta muschii sa se relaxeze in timpul sarcinii. Se relaxeaza, de asemenea, si valva stomacala care are functia de a mentine acidul din esofag. Senzatia de arsura numita pirozis se extinde de la partea inferioara a gatului la partea de jos a pieptului numai atunci cand acidul din stomac este adus in esofag.

Cele mai bune modalitati de a scapa de arsurile la stomac in timpul sarcinii:
Exista numeroase metode, pe care le putem incerca acasa, in conditii de siguranta, prin care sa oprim arsurile la stomac. Cu toate acestea o femeie gravita trebuie sa fie mult mai atenta atunci cand se confrunta cu arsurile de stomac. Totusi exista anumite moduri prin care se poate scapa de arsuri00 la stomac cu usurinta si fara nici un pericol pentru ea si copilul ei nenascut. Aceste cai de atac nu fac rau nici fatului si nici femeii gravide. Cel mai bun mod este de a aduce unele modificari ale stilului de viata pentru cele cateva luni de sarcina cu privire la obiceiurile alimentare, somn si miscare.

1. Fi atenta la obiceiurile alimetare in timpul sarcinii
Multi specialisti in nutritie prenatala sunt de parere ca supraalimentarea duce la arsuri la stomac, cu atat mai mult atunci cand esti gravida. Sarcina lasa spatiu mai mic pentru stomac sa se extinda si, prin urmare, ar trebui sa fi atenta la mese. Inlocuieste cele trei mese mari pe zi cu, mesele frecvente, mai mici. Corpul tau poate digera mai usor atunci cand mananci mai des si putin si astfel poti scapa de arsuri la stomac.

Iata cateva obiceiuri alimentare pe care trebuie sa le sti in timpul sarcinii.

Fiecare masa ar trebui sa constea din nu mai mult de o cana si jumatate de alimente. Mese mai mici inseamna mai putin timp pentru ca acidul sa se formeze in stomac, deoarece alimentele neutralizeaza acidul din stomac.
Consuma lichide si mananca alimente care sunt usor de digerat. Evitati mancarurile bogate in grasimi sau cele condimentate, precum si ciocolata. Citricele sau sucurile de fructe, precum si alcoolul si cafeaua duce, de asemenea, la arsuri la stomac, la unele persoane.

Nu va grabiti la masa. Relaxati-va in timp ce manacati si bucurati-va de fiecare inghititura. Nu inghititi mancarea nemestecata. Acest lucru duce la arsuri la stomac, precum si indigestie. De fapt, mesteca alimentele lent si extrem de bine.

Nu mancati chiar inainte de a merge la culcare. Luati ultima masa cu cel putin trei ore inainte de culcare, altfel s-ar putea sa nu scapati de arsurile la stomac.

2. Fii atenta la miscarile tale in timpul sarcinii
Mai ales dupa mese, nu ar trebui sa dormi imediat, si acest lucru nu este valabil doar pentru seara. In timpul zilei, nu te intinde in pat dupa ce iei masa. De asemenea, nu te apleca pentru a face orice lucru, pentru ca acidul va veni pana in pana in esofag. Stati in picioare sau asezat pentru mai mult timp dupa ce mancati.
Iata cateva activitati pe care le puteti face dupa mese.
Cel mai bun lucru este de a face o plimbare dupa masa.
Puteti face, de asemenea, treaba in gospodarie. Cu toate acestea, nu trebuie sa faci nici o lucrare la care trebuie sa te apleci.

Sau doar stai pe scaun si bucura-te citind o carte.

3. Evitati alimentele care provoaca arsuri la stomac
Acest lucru este foarte important si, ca atare, trebuie sa fi foarte atenta. In cazul in care nu sti inca sa identifici astfel de produse care intensifica arsurile, aceste alimente pot fi de asa natura incat nu te-ai simtit incomod atunci cand nu erai gravide. Daca la o ora dupa ce ati mancat ceva simtiti ca aveti arsuri la stomac, o scoateti din meniu. Astfel de alimente care declanseaza arsuri sunt diferite pentru fiecare persoana.

Aici este o lista de astfel de alimente.

Alimente acide cum ar fi fructe citrice, inclusiv legume, cum ar fi rosiile
Prajelile si alimentele condimentate
Bomboane de ciocolata
Cafea
Bauturi carbogazoase

Alcoolul. Acest lucru, impreuna cu fumatul, ar trebui oricum sa fie interzise in timpul sarcinii.

4. Consuma mai multe lichide in timpul sarcii pentru a evita arsurile la stomac
Lichide se deplaseaza prin stomac destul de repede si, prin urmare, nu provoaca arsuri la stomac cu uturinta. Deci, consuma bauturi nutritive, inclusiv bauturi pe baza de proteine, cum ar fi lapte. Cu toate acestea, ai grija la cantitatea de bauturi. Mai degraba decat sa bei un pahar mare de lapte la cina, ar fi mai bine sa sorbi cate putin intre mese. Consumand cele mai multe dintre lichide intre mese este o optiune mai buna decat de a le avea in timpul, meselor.

Supe, piureuri, iaurt, milkshake-uri, shake-uri cu proteine si budinci.

Cu toate acestea, lapte integral cu grasimi poate duce la arsuri de stomac. Mult mai bun este cel degresat.
Ceaiurile din plante sunt bune, dar uitati-va si la plantele pe care le contin. Cele mai multe dintre ele nu sunt bune in timpul sarcinii.

Cafeaua sau ceaiul cu cafeina conduce, de asemenea, la arsuri de stomac.

Incercati sa evitati unele lichide, inainte cu cateva ore de culcare, deoarece poate intrerupe somnul.

5. Dormiti in pozitia corecta pentru a evita arsurila la stomac in timpul sarcinii
Arsurile la stomac in timpul noptii sunt un cosmar pentru o femeie gravida si nu numai. In timp evitati sa mancati cu cel putin trei ore inainte de culcare, nu veti avea probleme cu arsurile de stomac pe timp de noapte, dar puteti lua unele masuri speciale pentru a dormi doar pozitia corecta pentru a elimina toate sansele de reflux de acid pe timp de noapte pentru ca tu si copilul tau are nevoie de un somn odihnitor.

Dormiti cu capul cat mai sus. Pentru acest lucru aveti nevoie de mai multe perne pentru a mentine capul ridicat.
Dormiti pe partea stanga. Acest lucru ajuta ca acidul din stomac sa nu mearga in sus, in esofag.

Purtati intotdeauna haine moi, largi, de matase, nu numai atunci cand dormiti, ci pe tot parcursul perioadei de sarcina. Imbracamintea stramta puneti mai multa presiune pe abdomen, si poate agrava refluxul de acid.

sursa foto: oanacuzina ro

Etichete:
Ads

Lasa o parere

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *