Dieta pentru prevenirea infectiilor in gat

Dieta pentru prevenirea infectiilor in gat

Dieta pentru prevenirea infectiilor in gat

Infectia in gat sau faringita este rezultatul unor virusuri, bacterii sau fungi. Gatul se irita datorita mucoasei produse. Aceasta blocheaza caile respiratorii. Un sistem imunitar slab si alergia la unele alimente sunt cauze frecvente ale infectiei in gat. In afara de acestea, fumatul si alergiile pot cauza infectii in gat.

Cand suferiti de infectii frecvente in gat, inseamna ca sistemul imunitar este slab. Pentru a consolida sistemul imunitar trebuie sa ai ai un regim alimentar bine echilibrat, odihna adecvata si exercitii fizice regulate.

Sfaturi pentru prevenirea infectiilor in gat

Consuma alimente bogate in vitamine si beta-caroten
Stimuleaza functia imunitara prin consumul de fructe, legume cu frunze verzi, cereale integrale, nuci etc. Completeaza dieta cu vitamina C, E si beta-caroten.

Vitamina A este necesara pentru a genera anticorpi si, de asemenea, ajuta la functionarea membranelor mucoasei. Vitamina C este necesara pentru consolidarea celulor albe din sange, care ajuta organismul sa lupte impotriva infectiei. Vitamina E functioneaza ca un antioxidant eficace care ajuta la integritatea membranei celulei si buna functionare a celulelor imune.

Probioticele
Pentru a preveni dezvoltarea bacteriilor si pentru a mentine starea de sanatate a tractului gastro-intestinal, probioticele pot ajuta. Ele ajuta la intarirea sistemului imunitar si atenuarea starii alergice.

Citeste si: Dieta impotriva ridurilor

Antibiotice naturale
Exista antibiotic natural care poate stimula sistemul imunitar. Alicina, un extract gasit in usturoi este un astfel de antibiotic care poate stimula foarte eficient celulele, detoxifiaza si ucide patogenii prin penetrarea peretilor celulelor de microorganisme. Prin invadarea peretilor celulelor, se tulbura echilibrul biochimic si impiedica activitatea lor.

Evitati alimentele dulci si prelucrate
Pentru prevenirea infectiilor gatului, evita alimentele zaharoase si procesate, precum si grasimile saturate. Acestea fac corpul nostru sensibil la alergii si infectii.

Evitati alimentele uleioase si picante
Evita consumul de alimente picante si uleioase, deoarece va agrava simptomele de infectie gat. Consuma in schimb multe legume verzi si galbene, fructe crude, seminte si nuci.

Ele vor ajuta sistemul imunitar sa lupte impotriva virusilor si bacteriilor, deoarece sunt incarcate cu vitamine, minerale, calciu, fibre si fier. Mananca multa salata verde, legume fierte si supe calde de legume. Pentru supe si salate, folositi plante benefice, cum ar fi ghimbir, usturoi, piper negru, scortisoara si frunze de busuioc.

Evitati bauturile alcoolice si reci
Daca suferi de infectii frecvente gat, evita bauturile alcoolice, cum ar fi vin, bere si alte bauturi alcoolice pentru a preveni atacurile recurente. Beti in loc bauturi non-citrice, sucuri de fructe, cum ar fi suc de mere. De asemenea, renunta la consumul de bauturi reci, apa rece, inghetata etc. Beti apa suficienta pe tot parcursul zilei. Beti lapte cald cu un varf de cutit de turmeric si ceaiuri de plante.

Citeste si: Top 5 motive pentru a include in dieta copilului miere

Gargara cu apa sarata
Daca ai o mica iritatie in gat, incearca sa faci gargara la cateva ore, cu apa calda, sarata. Acest lucru te ajuta foarte mult. Adaugarea de ghimbir in ceai poate ajuta la prevenirea infectiei in gat. Poti pregati o bautura linistitoare prin combinarea de cateva picaturi de lamaie cu miere si ghimbir. Proprietatile lor antioxidante pot ajuta la prevenirea infectiilor in gat.

Etichete: ,
Ads

Lasa o parere

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *