Crampe la picioare – cauze si remedii

Crampe la picioare – cauze si remedii

Crampe la picioare - cauze si remedii

Fitnessul si deficientele nutritionale pot pune presiune pe muschii picioarelor. Unele crampe musculare la nivelul gambelor te pot trezi din somn in mijlocul noptii, in timp ce altele se pot manifesta in timpul zilei sau activitatilor fizice, cum ar fi alergat si ciclism. Ele pot dura de la cateva secunde pana la 10 minute si pot rezultatul unui stil de viata sedentar.

Cauze crampe musculare la nivelul gambelor

Crampele musculare pot fi cauzate de multe lucruri, variind pur si simplu de la deshidratare la ceva mult mai serios, cum ar fi boli de rinichi. Crampele rezulta adesea in urma unor exercitii sustinute, traumatisme la muachi sau pastrarea piciorul intr-o pozitie dificila.

Alte cauze pot include medicamente pentru probleme diuretice (care sunt adesea prescrise pentru persoanele cu tensiune arteriala crescuta) si steroizi. Lipsa de potasiu sau de calciu pot fi, de asemenea, cauza principala, precum si vremea rece.

Crampele musculare acute sunt frecvent confundate cu sindromul picioarelor nelinistite (RLS), care este o conditie diferita si mai grava, caracterizata prin disconfort.

Cum scapam de crampe la picioare

Exista o serie moduri in care se pot atenua crampele picioarelor. Odata ce ai crampe la picioare, cea mai buna metoda pentru a diminua durerea este miscarea, asa ca incearca sa te plimbi sau sa misti picioarele, iar frecarea muschilor ajuta, de asemenea.

Unele persoane cu crampe musculare nocturne cronice folosesc comprese reci care lucreaza la amortirea si reducerea durerii. Oricine care sufera in mod regulat de crampe musculare ar trebui sa lucreze, de asemenea, pentru a consolida muschii, ceea ce va reduce riscul de crampe musculare la nivelul picioarelor.

Cum prevenim crampele la picioare

Poti preveni sau atenua crampele musculare la nivelul picioarelor prin modificari simple ale stilului de viata. Apa potabila este esentiala, deoarece crampele sunt adesea cauzate de deshidratare. O dieta sanatoasa, cu multe fructe si legume proaspete poate ajuta.

Daca ai frecvent crampe la picioare, mai ales in timpul noptii ar putea fi din cauza un dezechilibru electrolitic. Anumite vitamine si minerale precum potasiu si magneziu ajuta la functionarea muschilor impact.

Magneziu

O cantitate constatata a aportului de magneziu poate contribui la limitarea de crampe la gambe in timpul noptii, in special pentru femeile gravide. Specialistii recomanda cel putin 300 de miligrame de magneziu pe zi. Alimente bogate in magneziu, cum ar fi nuci, linte, quinoa, ciocolata, seminte de dovleac, melasa, spanac, cartofi copti, banane, germeni de grau si fructe de mare.

Potasiu

Niveluri scazute de potasiu pot provoca crampe la gambe. Daca ai o dieta bogata in sodiu incearca sa renunti la el si sa consumi doar sare de inalta calitate, cum ar fi sare de Himalaya sau sare de mare si in acelasi timp sa mananci mai multe alimente care sunt bogate in potasiu.

Creste aportul de potasiu prin consumul de mai multe mere, banane, fructe uscate, avocado, ciuperci, iaurt, chefir, spanac, rosii, ciuperci, cartofi copti si pepene galben.

Otetul de mere este bogat in potasiu si aceasta reteta de mai jos ar trebui sa ajute rapid daca crampele picioarelor sunt cauzate de lipsa de potasiu:

2 lingurite otet de mere
1 lingurita miere
230 g apa calda

Se amesteca totul si se bea.

Citeste si: Imbunatateste circulatia: Gel natural pentru picioare umflate

Calciu

Calciu la fel ca si magneziul poatee ajuta la disparitia crampelor la picioare. Un super aliment care contine ambele minerale este ciocolata cu cacao, dar ar trebui sa mananci multe legume, verdeturi cu frunze, cum ar fi broccoli si varza creata.

Alte surse alimentare bogate in calciu includ: somon, sardine (cu oase), fasole verde, napi.

In cazul in care ai facut efort si suferi de crampe la picioare ar fi bine sa bei multe lichide si sa ai o dieta echilibrat. Multi sportivi consuma banane care sunt bogate in potasiu.

Etichete: , ,
Ads

Lasa o parere

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *